24 Ağustos 2011 Çarşamba

Nördlingen

Romantik Yol üzerindeki kasabalar arasında tarihsel olarak en çarpıcı olanlardan biri NÖRDLİNGEN. Kasabanın sıradışı konumunu ve nasıl bir coğrafya içinde yer aldığını kavrayabilmek için Gotik kilise St. George’un "Daniel" olarak anılan ve kasabanın sembolü 90 metrelik ünlü çan kulesine çıkılmalı. Buradan bakıldığında, tam ortadaki St. George kilisesiyle, kasabanın savunma duvarları adeta pergelle çizilmiş gibidir.
15 milyon yıl önce bu bölgeye düşen bir meteorun oluşturduğu kraterin içinde kurulmuş olan kasabanın meteorla ilgili hikayesini öğrenmek içinse mutlaka Rieskrater Müzesi’ne uğramalısınız. Nordlingen eski bir meteoridin düştüğü alanın merkezine kurulmuş. Meteorit düştüğünde 1km derinliğinde, 12 km genişliğinde ve 25 km çapında bir krater açmış. Hiroşima'ya atılan atom bombasının 250 000 katı büyüklüğünde bir enerji açığa çıkmış. Avrupadaki en büyük kratermiş.
Ries Bölgesi’nin tam kalbindeki kasaba, Almanya’da örneğine ender rastlanan, uzunluğunca üzerinde gezilebilen surlara sahip.
Kasabayı çevreleyen şehir surları 14. yüzyılda yapılmış ve hala orijinal olarak yaşamaya devam ediyor. Şehrin giriş kapısına yakın Gasthof Schwarzes Lamm isimli bir otele yerleşiyoruz. İki kişilik bir oda ve kahvaltı için 48 euro ödüyoruz. Oda da duşu var ama wc odanın dışında.
Artık görmeye alıştığımız güzel evlere burada da rastlıyoruz. Kasabada saat 7 ye kadar oldukça canlı bir hayat var. Sonrasında caddeler biraz tenha. Akşam yemeğiden önce gezinirken önce bir wusthell yani sosis ve bir bira atıştırıyoruz.